Avancerad sökning
Mobil utomlands

Information till dig som telefonikund

Har du fått ett brev från oss om en prisjustering av din fasta telefonitjänst?

Här finner du information och svar på de vanligaste frågorna. Vi har även inkluderat information om en ny tjänst vi tror skulle kunna passa dig som fast telefonikund, och som gör arbetslivet lite mer flexibelt - byt till Fastnummer i mobilen. Dessutom har vi extra bra erbjudande nu!

Mobilt bredband

Information till dig som fått brev om prisjustering

Du har nyligen fått brev från oss eftersom du är fast telefonikund hos Phonera. Tyvärr har ökade omkostnader hos vår tjänsteleverantör av fast telefoni, gjort att vi blir tvungna att höja priset på ditt grundabonnemang med 40 kr/mån. Samtalskostnaderna förblir dock oförändrade.


FAQ - Svar på de vanligaste frågorna


    Vem berörs av den här prisjusteringen?
  • Alla företagskunder med analog fast telefoni hos Phonera.
  • Vad innebär förändringen för mig som fast telefonikund?
  • Fr o m 1 maj 2018 kommer du som kund för fast telefoni att få en prisökning med 40kr/mån.
  • Varför höjer vi månadskostnaden för abonnemanget?
  • Ändringen är till följd av att vår leverantör av tjänsten har gjort en prisökning gentemot Phonera.
  • Kan jag som kund använda Prisgarantin för att få behålla mitt tidigare pris?
  • Nej, Prisgarantin som vi erbjuder rör endast din valda prisplan (dvs kostnaden för själva trafiken). Själva prisökningen avser endast den fasta kostnaden för tjänsten Fast telefoni.
  • Hur står den nya prissättningen i förhållande till konkurrenternas?
  • Phonera har fortsatt en konkurrenskraftig prissättning även efter prisjusteringen, och är mycket prisvärda på marknaden.
  • Vad har jag för uppsägningstid om jag väljer att säga upp mitt avtal hos Phonera?
  • Avtalet sägs upp den 1 maj 2018 utan uppsägningstid.

Dataspärr utland

Fastnummer i mobilen - 99 kr/mån

Med Fastnummer i mobilen besvarar du alla dina inkommande samtal till ditt fasta nummer i din mobil. Detta utan några extra vidarekopplingsavgifter.


Erbjudande till dig som byter tjänst till Fastnummer i mobilen

Nu kan du sänka dina kostnader genom att konvertera ditt analoga abonnemang till Fastnummer i mobilen. Vi hjälper dig givetvis med bytet och sköter allt det tekniska åt dig, så att du kan ägna dig åt ditt företag.

Vi erbjuder mobilabonnemang Smart tillsammans med en trådlös telefon från Huawei helt kostnadsfritt just nu. Huawei F662-50 bordstelefon fungerar precis som en traditionell telefon. Dessutom fungerar den vid strömavbrott, så du behöver inte oroa dig för att missa några samtal om strömmen skulle gå. Givetvis går det även att sätta SIM-kortet i en vanlig mobiltelefon om du önskar ha med dig fastnumret när du är på språng, och inte har behov av en bordstelefon på plats på ett kontor.


Vad ingår i erbjudandet?

  • Behåll det fasta numret helt kostnadsfritt
  • Trådlös bordstelefon Huawei F662-50
  • Abonnemanget Mobil Smart 0 kr/mån

Dataspärr utland

Saknar du svaret på en fråga eller vill du veta mer om tjänsten Fastnummer i mobilen?

Blev du nyfiken på att veta mer om tjänsten Fastnummer i mobilen eller hittar du inte svaret på din fråga ovan?
Tveka inte att kontakta oss. Fyll i kontaktformuläret så ringer vi upp dig. Klicka på knappen här under, fyll i dina kontaktuppgifter och klicka på skicka.


Dataspärr utland

FAQ Fastnummer i mobilen - för dig som valt att byta tjänst

Har du redan varit i kontakt med oss och valt att byta tjänst från analog fast telefoni till fastnummer i mobilen, så har vi här samlat svar på de vanligaste frågorna som rör den nya tjänsten.


    Hur aktiverars det nya SIM-kortet som hör till tjänsten Fastnummer i mobilen?
  • Har du beställt den nya tjänsten Fastnummer i mobilen, kommer du få ett brev med ett SIM-kort samt instruktioner. Om du beställt en bordstelefon till tjänsten (Huawei F662-50) så kommer det även finnas med en manual och installationsguide för den. Har endast beställt tjänsten utan bordstelefon, använder du SIM-kortet i en vanlig mobiltelefon.
  • Hur lång tid tar det innan mitt gamla nummer fungerar via det nya SIM-kortet?
  • Det kommer ta cirka tre till fyra veckor att flytta över numret till den nya tjänsten (Fastnummer i mobilen). Den gamla tjänsten fungerar givetvis fram tills dess.
  • Vad ska jag göra om jag har andra tjänster kopplade till mitt befintliga fasta nummer (t ex Larmsystem)?
  • Tyvärr behöver du se över befintlig lösning och ersätta med något nytt som fungerar utan ett analogt nät. Som tur är erbjuder de flesta leverantörer mobila lösningar även för larm idag. Kontakta din nuvarande leverantör av larmtjänsten för att få mer information om vad som passar just ditt företag.
  • Vilket nummer (mobilnumret eller det fasta nummret) visas på nummerpresentatören eller på eventuell mobilskärm när jag ringer upp andra?
  • Som standard så visas fastnumret men detta kan du själv ändra om så önskas. Genom en SMS-funktion kan du enkelt välja vilket nummer som ska visas vid utgående samtal.